Toimitusehdot
Yleistä
Jalotakka Oy, Y-tunnus: FI05500485, osoite: Kangaskatu 1, 46800 Kotka; myy tuotteita yrityksille ja täysi-ikäisille yksityishenkilöille EU-alueelle. Näitä toimitusehtoja sovelletaan tuotteiden tilaamiseen verkkokaupastamme sekä muihin vastaaviin toimituksiin.
Nämä toimitusehdot ovat voimassa 28.11.2016 alkaen. Voimme muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti aika ajoin, joten tutustuthan toimitusehtoihimme joka kerta etukäteen, kun tilaat tuotteita verkkokaupastamme.
Tuotteet ja tuotehinnat
Verkkokaupan tuotteiden ominaisuudet ja hinnat on esitetty kunkin tuotteen tuote-esittelyn yhteydessä. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin, joten tarkastathan ko. hinnat ostoskorista ennen kuin hyväksyt tilauksen. Tuotteiden hinnat näkyvät ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.
Toimituskulut
Tilauksen toimittamisesta mahdollisesti veloitettavat toimituskulut riippuvat itse tuotteesta (esim. paino, pakkaus) ja valitusta toimitustavasta. Ne lisätään automaattisesti tilauksen loppusummaan. Näet tilauksestasi veloitettavat toimituskulut (jos toimituskuluja veloitetaan) ostoskorissasi ennen kuin hyväksyt tilauksen.
Tilaaminen ja sopimus
Voit tilata tuotteita verkkokaupassamme siirtämällä niitä ostoskoriin, vahvistamalla tilauksen ja maksamalla ostoskorin sisällön maksupalvelussa. Tilatessasi verkkokaupastamme sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihimme. Ymmärrät, että hyväksymäsi ja Jalotakan vahvistama tilaus on – paitsi siltä osin mitä myöhemmin mainitaan peruuttamisoikeudesta – sitova ja synnyttää näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme.
Maksaminen ja maksutavat
Voit maksaa tilauksesi verkkokaupassa kuvatuilla ja ostoskorissa valittavissa olevilla maksutavoilla.
Tilaus- ja maksuvahvistus
Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus, joten annathan sähköpostiosoitteesi, kun teet tilauksen. Tilausvahvistuksessa vahvistetaan myös käytetty maksutapa.
Jos emme jostain odottamattomasta syystä voi vahvistaa tilaustasi, ilmoitamme siitä sähköpostiisi mahdollisimman pian.
Toimitustapa
Toimitamme tilauksesi jollakin käytössä olevalla, kotisivuillamme mainitulla toimitustavalla, jonka valitset tilauksesi yhteydessä.
Toimitusaika
Yleisimmät toimitusaikamme EU -alueelle ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen ? päivää. Tarkemmat ajat ilmoitetaan tuotevaihtoehtojen yhteydessä.
Peruutusoikeus ja palautusehdot
PALAUTUSOIKEUS
Asiakkaan velvollisuus on tarkistaa, että toimitettu tuote on lähetteen/tilausvahvistuksen mukainen ja vahingoittumaton.
Viallista tuotetta ei saa asentaa, asennettu tuote on hyväksytty. Mikäli asiakas haluaa palauttaa tilaamansa tuotteen, on hänen oltava yhteydessä Jalotakkaan, josta asiakas saa palautusohjeet. Tuotteillamme on 14 vrk:n palautus- ja vaihto-oikeus, pois lukien asiakkaan tarpeita varten suunnitellut mittatilaustuotteet. Edellytämme palautettavan tuotteen olevan käyttämätön, virheetön ja jälleenmyyntikelpoinen. Asiakkaan tulee palauttaa tuote alkuperäisessä myyntipakkauksessaan huolellisesti pakattuna ilman ylimääräisiä merkintöjä. Mittatilaustuotteilla ei ole peruutus- eikä palautus- tai vaihto-oikeutta. Huomaa myös, että asennettu tuote on hyväksytty tuote.
Kuljetusvahinkotapauksissa tulee vastaanottajan tehdä rahtikirjaan kirjallinen merkintä ja ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme. Huomautukset näkyvistä pakkausvaurioista tulee tehdä mahdollisimman pian, viimeistään 7 pv toimituksesta.
Mikäli palautat liikkeestä tai verkkokaupasta ostetun tuotteen, se siirtyy tarkistuksen jälkeen korvattavaksi. Korvaus voidaan maksaa käteisellä tai pankkitilillenne. Asiakas huolehtii itse palautus postimaksuista.
TILAUKSEN PERUUTTAMINEN
Suurin osa Jalotakan myymistä tuotteista lähtee suoraan Jalotakalta, jolloin Jalotakka on vastuussa toimitusajasta. Toimitusajan venymistä voi aiheuttaa jonkin materiaalin tai puolivalmisteen loppuminen varastosta. Osa tuotteista toimitetaan suoraan tavarantoimittajan varastosta, jolloin Jalotakka ei ole vastuussa toimitusajasta.
Mikäli tuotteen toimitusaikaviive on asiakkaalle ylitsepääsemätön, asiakas voi perua tilauksensa tai vaihtaa tuotteen toiseen.
Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilauksensa missä tahansa vaiheessa, myös tilauksen käsittelyn jälkeen, poissulkien kuitenkin tarjouspyyntö- ja mittatilaustuotteet, joilla ei ole peruutusoikeutta. Mikäli tilaus perutaan siinä vaiheessa, kun tuote on jo matkalla asiakkaalle eikä toimitusta voida enää perua, peruutuksesta aiheutuneet mahdolliset kustannukset veloitetaan asiakkaalta. Mikäli kuluttaja haluaa perua tekemänsä tilauksen, on hänen oltava mahdollisimman pikaisesti yhteydessä Jalotakkaan.
TAKUU
Takuu on valmistajan tai maahantuojan vapaaehtoisesti antama lisäturva. Takuun antaja vastaa tuotteen virheettömyydestä, toiminnasta ja muista sille asetetuista laadullisista kriteereistä. Takuuaika alkaa tilausvahvistuksen tai ennakkolaskun päiväyksestä jatkuen takuun kattaman ajan verran. Takuun aikana tehdyt korjaukset, vaihdot tai muut toimenpiteet eivät pidennä eivätkä lyhennä takuuta. Asiakkaan tulee noudattaa tarkasti teknisten laitteiden käyttö- ja asennusohjeita, sillä takuu korvaa vain materiaalivirheet ja ohjeiden mukaisessa käytössä syntyneet viat.
Jalotakka vastaa tuotteessa mahdollisesti ilmenevästä virheestä, vaikka takuuaika olisi jo päättynyt. Tämä lakisääteinen virhevastuu kattaa myös tuotteet, joissa erillistä takuuta ei ole myönnetty. Mikäli tuotteessa on virheitä, vastaa tavarantoimittaja korvaus- tai palautuskustannuksista. Huolto- ja palautusjärjestelyt tulee aina sopia asiakaspalvelumme kanssa ennen tuotteen palauttamista, jotta voimme omalta osaltamme varmistaa asian moitteettoman hoidon.
Asiakaspalvelu
Henkilökuntamme auttaa sinua tilaukseesi liittyvissä kysymyksissä. Otathan yhteyttä, joko sähköpostitse tai puhelimitse:
niko.muurinen@jalotakka.com
+358 050-3782974
Vastuunrajoitus
Jalotakka Oy ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin pakottava määräys kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on kyseisen vahingon osalta toisin määrännyt.
Erimielisyydet
Pyrimme sopimaan tilaustasi koskevat mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla, joten otathan ensi sijassa yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksemme asian.
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).